Καλώς ήρθατε!

Test PEUGEOT 208 1.4 HDi

Καταχώρηση 2012/11/22

Peugeot 208 1.4 HDi: Αναστροφή τάσης

Ο φουτουριστικός σχεδιασμός του μπροστινού τμήματος απαιτεί συνήθεια. Η μείωση στο συνολικό μήκος του αμαξώματος -σε σχέση με το 207- ξεπερνά τα 8 εκατοστά, χωρίς ωστόσο να υποβαθμίζεται η άνεση και η ευρυχωρία του εσωτερικού
Ο φουτουριστικός σχεδιασμός του μπροστινού τμήματος απαιτεί συνήθεια. Η μείωση στο συνολικό μήκος του αμαξώματος -σε σχέση με το 207- ξεπερνά τα 8 εκατοστά, χωρίς ωστόσο να υποβαθμίζεται η άνεση και η ευρυχωρία του εσωτερικού  
Δεν πρόκειται για επανάσταση παρότι η προσπάθεια είναι γαλλική. Επιχειρώντας να επαναπροσδιορίσει τη θέση της στην κατηγορία των supermini, η Peugeot δεν θέλησε αυτή τη φορά να ακολουθήσει τον, σχεδόν απαράβατο, κανόνα που θέλει τις προτάσεις του εν λόγω segment να αυξάνουν -αργά αλλά σταθερά- τις διαστάσεις τους.

Η είδηση που προκύπτει, λοιπόν, από το 208 δεν έχει να κάνει μόνο με τη νέα, σαφώς πιο προχωρημένη σχεδιαστική λογική των επιφανειών του, αλλά πρωτίστως με την αντιστροφή της τάσης… μεγέθυνσης των εξωτερικών του διαστάσεών.

Η διαφορά στο μήκος μεταξύ του απερχόμενου 207 και του 208 ξεπερνά τα οκτώ εκατοστά (από τα 4,045 μέτρα φτάσαμε στα 3,962), γεγονός που την καθιστά άμεσα αντιληπτή.

Αντιθέτως, ο περιορισμός του πλάτους -κατά 2 εκατοστά- και του ύψους -κατά 1 εκατοστό- δεν προκαλεί ουσιαστικές διαφοροποιήσεις.

Η αλήθεια είναι ότι ο ριζοσπαστικός σχεδιασμός του αμαξώματος και ειδικότερα του μπροστινού τμήματος είναι αυτός που εξαρχής θα διεκδικήσει την προσοχή σου, απαιτώντας περισσότερο, απ’ ότι συνηθίζεται, χρόνο ώστε να εξοικειωθείς μαζί του.

Παρά το συμβατικότερο τελείωμα του πεντάθυρου -στη δική μας περίπτωση- αμαξώματος, το 208 δεν πρόκειται να περάσει απαρατήρητο. Θα μπορούσες ακόμη και να αναρωτηθείς για την ταυτότητα του κατασκευαστή, ωστόσο, το στρατηγικά τοποθετημένο έμβλημα της Peugeot δεν αφήνει πολλά περιθώρια αμφισβήτησης.

Περνώντας στο εσωτερικό αντιλαμβάνεσαι όσα τα νούμερα των διαστάσεων υποδεικνύουν. Το γεγονός, δηλαδή, ότι ο περιορισμός του συνολικού μήκους δεν προήλθε από τη μείωση του μεταξονίου -αυτό διατηρήθηκε χωρίς ουσιαστικές μεταβολές στα 2,54 μέτρα- αλλά από τον θεαματικό περιορισμό των προβόλων.

Εκεί λοιπόν που θα περίμενες να συναντήσεις ένα… στενόχωρο και εν μέρει δυσλειτουργικό εσωτερικό, το 208 κάνει την έκπληξη προσφέροντας ακόμη μεγαλύτερους χώρους σε σχέση με το αυτοκίνητο που αντικαθιστά.

Συγκεκριμένα, ο χώρος που αναλογεί στα κάτω άκρα των πίσω επιβατών έχει αυξηθεί κατά 5 εκατοστά και ο όγκος του διαμερίσματος των αποσκευών κατά 15 λίτρα, ξεκινώντας, πλέον, από τα 285 λίτρα.

Έχοντας πειστεί για τις μεταφορικές του δυνατότητες και ειδικότερα την ικανότητά του να καλύψει με σχετική ευκολία τις ανάγκες μίας τετραμελούς οικογένειας, η συζήτηση στρέφεται γύρω από τις σχεδιαστικές επιλογές που έχουν πραγματοποιηθεί στο ταμπλό και στα υπόλοιπα τμήματα που το πλαισιώνουν.

Το χαμηλά τοποθετημένο και σχεδόν κυκλικό τιμόνι με την ασυνήθιστα μικρή διάμετρο στεφάνης αποτελεί ένα από τα χαρακτηριστικά που διαφοροποιούν το 208 σε σχέση με τις προτάσεις του ανταγωνισμού.

Η συγκεκριμένη επιλογή, βέβαια, μόνο τυχαία δεν είναι, καθώς ουσιαστικά επιβλήθηκε από τη μετακίνηση του πίνακα οργάνων στην κορυφή του ταμπλό.

Στην κεντρική κονσόλα κυριαρχεί η οθόνη αφής των επτά ιντσών (βασικός εξοπλισμός από την έκδοση Active), μέσω της οποίας καλείσαι να διαχειριστείς τις εφαρμογές ενημέρωσης (υπολογιστής ταξιδίου και σύστημα δορυφορικής πλοήγησης, όπου αυτό διατίθεται) και ψυχαγωγίας (ραδιόφωνο, αναπαραγωγή μουσικών αρχείων mp3). Επίσης, το συγκεκριμένο σύστημα υποστηρίζει την ασύρματη σύνδεση με συσκευές κινητής τηλεφωνίας και συνεπώς την ανοικτή ακρόαση.

Tα περιστροφικά χειριστήρια του air condition και οι θύρες USB-Aux in έρχονται να προστεθούν στην βάση της κεντρικής κονσόλας και πολύ κοντά στις δύο ποτηροθήκες, οι οποίες εναλλακτικά μπορούν να αξιοποιηθούν για την προσωρινή αποθήκευση μικροαντικειμένων.

Σε επίπεδο εξοπλισμού, από την έκδοση Active το 208 μπορεί να θεωρηθεί πλήρες, διαθέτοντας έξι αερόσακους, ESP, οθόνη αφής 7 ιντσών, air condition και τις γνώριμες ηλεκτρικές ευκολίες.

Στον βασικό εξοπλισμό ανήκουν, μεταξύ άλλων, και οι επιφάνειες μαύρης λάκας, που συναντάς τόσο στον πίνακα οργάνων και την κεντρική κονσόλα όσο και στις χειρολαβές των θυρών.

Αυτή αποτελεί και τη μοναδική ουσιαστική προσπάθεια της Peugeot να ενισχύσει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του εσωτερικού, καθώς σε γενικές γραμμές τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί σε αυτό ακολουθούν το παράδειγμα του 207 ή αν προτιμάτε τα συνήθη κατασκευαστικά πρότυπα της κατηγορίας.

Αφήνοντας τον χρόνο να κρίνει την ποιότητα κατασκευής του γαλλικού supermini, τo υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ των 1,4 λίτρων αποτελεί μία πρώτης τάξεως ευκαιρία ώστε να βιώσεις από πρώτο χέρι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα ενός πετρελαιοκινητήρα.

Χωρίς να αποτελεί την τελευταία λέξη της τεχνολογίας -ουσιαστικά πρόκειται για τον κινητήρα που μέχρι σήμερα εφοδίαζε το 207- ή κάποιο "τέρας" απόδοσης -οι 68 ίπποι και τα 160 Nm ροπής δεν θα εντυπωσιάσουν- δείχνει πρόθυμος και ταυτόχρονα ικανός να υποστηρίξει το αστικό προφίλ του αυτοκινήτου.

Με αφετηρία, λοιπόν, τις περιορισμένες ενεργειακές απαιτήσεις του και το... bonus της καταβολής μηδενικών τελών κυκλοφορίας που εξασφαλίζει (οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έστω και οριακά διατηρούνται κάτω από τα 100 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο) φαντάζει ως η ιδανική επιλογή.

Είναι προφανές πως οι επιταχύνσεις από στάση δεν αποτελούν το μεγαλύτερο προσόν του αυτοκινήτου, καθώς οι τιμές που ανακοινώνει ο Γάλλος κατασκευαστής -η διαδικασία του "0-100 χλμ./ώρα" ολοκληρώνεται σε 13,5 δευτερόλεπτα- λίγο έως πολύ επιβεβαιώνουν την αίσθηση που σου δίνει και στην πράξη. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να αρκεστείς στις πιο… ενθαρρυντικές ρεπρίζ, οι οποίες με ένα εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων θα μπορούσαν να είναι ακόμη καλύτερες.

Αν μάλιστα στην αραιή κλιμάκωση της πεντατάχυτης μονάδας του πετρελαιοκίνητου 208 προσθέσουμε και την απογοητευτική ασάφεια του επιλογέα, τότε αντιλαμβάνεσαι γιατί η Peugeot θα πρέπει να επανεξετάσει τη συγκεκριμένη επιλογή.

Σε γενικές γραμμές, πάντως, το "μικρό" Peugeot δικαιολογεί -πολύ περισσότερο από τον προκάτοχό του- τον τίτλο του αυτοκινήτου πόλης. Η ευελιξία που του χαρίζουν οι μικρότερες εξωτερικές διαστάσεις και η αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης αποτελεί ένα από τα βασικότερα πλεονεκτήματά του απέναντι στον ανταγωνισμό.

Ακόμη και η ανάρτηση δείχνει να έχει βελτιώσει την αποτελεσματικότητά της, αξιοποιώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την αισθητή μείωση του συνολικού βάρους ενώ, είτε πιέσεις είτε όχι, μπορείς να είσαι σίγουρος ότι η κατανάλωση καυσίμου δεν θα ξεπεράσει τα 6,0 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα.

Βγαίνοντας εκτός πόλης το 208 διατηρεί την… ανάλαφρη αίσθηση ενός τυπικού supermini, χωρίς ωστόσο να έχει να προσφέρει κάτι παραπάνω από αυτό. Ναι μεν η ηχομόνωση του θαλάμου επιβατών διατηρεί την άνεση σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο, ωστόσο, η ποιότητα κύλισης και συνολικά η λειτουργία της ανάρτησης απέχει από τις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας.

Επίσης, το γεγονός ότι θα πρέπει να συμβιβαστείς με το τοποθετημένο χαμηλά τιμόνι και κατά συνέπεια με την άβολη θέση οδήγησης, προσθέτει ένα ακόμη λόγο για να αποφύγεις τις υπερβολές.

Άλλωστε τα υψηλά όρια πρόσφυσης σου επιτρέπουν να διατηρείς έναν αξιοπρεπή ρυθμό χωρίς να κινδυνεύεις από την εμφάνιση αποσταθεροποιητικών τάσεων και πρωτίστως χωρίς να βάζεις στο παιχνίδι το όχι και τόσο... διαλλακτικό ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικής ευστάθειας.

   

Επισκευές αξόνων

 

 

 

 

 

 

 Επισκευάζουμε άξονες σε Peugeot & Citroen

Πακέτα Service 

 

 

 

 

 

 

 Προσφέρουμε πακέτα συντήρησης για όλα τα οχήματα της αγοράς και όλες τις μάρκες

Ανταλλακτικά παντός τύπου

 

 

 

 

 

 Προσφέρουμε ανταλλακτικά για όλα τα οχήματα της αγοράς σε απίστευτα ανταγωνιστικές τιμές.

   

Σχετικά με εμάς

Προσπαθούμε συνεχώς να προσφέρουμε τις καλύτερες υπηρεσίες στο πιο φιλικό περιβάλλον.

Μέσα σε έναν υπερσύγχρονο χώρο προσφέρουμε υπηρεσίες συντήρησης και επισκευής  όλων των συστημάτων για όλα τα αυτοκίνητα της αγοράς και όλες τις μάρκες. 

Διαγνωστικός Έλεγχος ηλεκτρονικών συστημάτων κινητήρα, έλεγχος ABS, ESP καθώς και έλεγχος Αερόσακων με υπερσύγχρονο εξοπλισμό και προγράμματα τελευταίας γενιάς. 

Κάρτες καυσαερίων για τα οχήματα σας καθώς και προέλεγχος ΚΤΕΟ. 

Παρέχουμε επίσης μια πλήρη γκάμα ανταλλακτικών για όλους τους τύπους και τις μάρκες αυτοκινήτων της αγοράς σε απίστευτα ανταγωνιστικές τιμές. 

Υπηρεσίες

Συντήρηση & επισκευή οχημάτων

Φανοποιείο 

Ασφάλειες οχημάτων

Ανταλλακτικά 

Πωλήσεις αυτοκινήτων

    

Cookie Policy

This site uses cookies to store information on your computer.

Do you accept?

UA-36959577-1